مرکز مشاوره ذهن برترین 
با ما در ارتباط باشید
mehdi.mellatkhah@gmail.com
شماره تماس فوری :

09033459598
09224995465

برترین مرکز مشاوره ازدواج مشهد

آیا مشاوره ازدواج واقعا موثر است ؟

 

 

مشاوره ازدواج زمانی است که زوج‌ها از یک متخصص راهنمایی می‌گیرند تا  مشکلات رابطه خود مانند مسئولیت‌های  مشترک، خیانت و موارد دیگر را برطرف کنند . دلایل مختلفی وجود دارد که یک زوج ممکن است برای رابطه خود به دنبال کمک باشد. مشاوره ازدواج و زوج درمانی می تواند بسیار موثر باشد، به خصوص زمانی که زودتر شروع شود. هنگامی که تصمیم گرفتید درمان را امتحان کنید، قدم بعدی یافتن مشاوری است که در مشاوره ازدواج یا زوج درمانی تخصص داشته باشد. ممکن است مجبور شوید با بیش از یک درمانگر ملاقات کنید تا تناسب مناسب را پیدا کنید. مهم است که هر دو طرف احساس راحتی کنند، بنابراین تا زمانی که فرد مناسب را پیدا کنید به تلاش خود ادامه دهید.

 

 

 

مطالعه شده ترین و مؤثرترین شکل مشاوره ازدواج، زوج درمانی متمرکز بر عاطفه (EFT) است که توسط دکتر سو جانسون توسعه یافته است. تحقیقات نشان می‌دهد که این درمان طولانی‌مدت است و برای افراد دارای پیشینه‌های قومی و فرهنگی مختلف نیز مفید است. برای مثال، یک مطالعه در سال 2017، اثربخشی زوج‌درمانی را در گروهی از جانبازان، با تنوع در سن و نژاد، بررسی کرد و دریافت که به طور کلی مؤثر است، و روابط هنوز 18 ماه پس از درمان بهبود یافته است. مطالعه دیگری در سال 2017 نیز بهبودهایی را نشان داد که 24 ماه پس از درمان به طول انجامید.4 تحقیقات منتشر شده در سال 2015 نشان داد که EFT در زوج هایی که ناباروری را تجربه می کنند مفید است.

 

مشاوره ازدواج برای هر زوجی که می‌خواهد راه‌هایی برای بهبود شراکت خود بیابد می‌تواند ارزشمند باشد. این می تواند در نقاط مختلف یک رابطه مفید باشد و می تواند به طیف گسترده ای از مسائلی که ممکن است در ازدواج وجود داشته باشد، کمک کند. زوج‌های جوان‌تر ممکن است از مشاوره بهره‌مند شوند: مشاوره می‌تواند به آنها کمک کند تا ارتباطات سالمی را در اوایل ازدواج برقرار کنند. یک مطالعه نشان داد که مشاوره قبل از ازدواج همچنین می تواند زوج ها را برای حفظ رابطه خود در طولانی مدت توانمند کند.

 

شرکایی که می‌خواهند روی خودشان کار کنند ممکن است سود ببرند: مشاوره زمانی مؤثرتر است که هر دو طرف باز باشند و مایل به بررسی عیب‌های خود باشند و مایل به ایجاد تغییرات باشند. زوج‌هایی که زودتر به دنبال کمک هستند ممکن است به نتایج بهتری دست یابند: به گفته دکتر جان گاتمن، یکی از متخصصان برجسته در زمینه روابط و ازدواج، زوج‌هایی که قبل از شدید شدن مشکلات مشاوره دریافت می‌کنند، ممکن است از مشاوره سود زیادی ببرند. حتی زوج هایی که به مرحله ای رسیده اند که به فکر طلاق هستند، باز هم می توانند از مشاوره ازدواج بهره مند شوند.

 

 

مهم است که بدانیم حتی افرادی که در روابط سالم و شاد هستند مشکلاتی را تجربه می کنند و در روابط خود با تعارض مواجه می شوند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که این زوج‌های خوشبخت نیز تمایل دارند در مورد همان چیزهایی که افراد ناراضی انجام می‌دهند، بحث کنند. زوج‌های خوشبخت در مورد پول، بچه‌ها، همسر و صمیمیت هم بحث می‌کنند. رمز موفقیت این زوج ها در نحوه مدیریت این اختلافات نهفته است.

 

تحقیقات جان گاتمن به زوج های خوشبخت می پردازد. او کشف کرده است که حتی اگر همه زوج‌ها در زندگی زناشویی خود دچار تعارض می‌شوند، زوج‌های خوشبخت ظاهراً می‌دانند که چگونه اختلافات خود را به دلیل محبت و دوستی حل کنند. زوج های ناراضی ممکن است با این مجموعه مهارت دست و پنجه نرم کنند مشکلات دقیق زوجین نیز می تواند تأثیر داشته باشد. در یک مطالعه منتشر شده در ژورنال Family Process، محققان دریافتند که زوج‌های شادتر تمایل دارند روی مسائلی تمرکز کنند که می‌توان آنها را راحت‌تر حل کرد. زوج‌های ناراضی‌تر در عوض اختلافات خود را بر روی مسائل طولانی‌مدت متمرکز می‌کنند که راه‌حل فوری ندارند

 

امی راوئر، نویسنده اصلی این مقاله در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «توانایی تمایز موفقیت‌آمیز بین مسائلی که باید حل شوند و مسائلی که می‌توان در حال حاضر کنار گذاشت، ممکن است یکی از کلیدهای یک رابطه طولانی‌مدت و شاد باشد.»

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش